Integracja pierwszoklasistów naszego Liceum

TurzaW dniu 26-27 września, odbyła się dwudniowa wycieczka integracyjna klas pierwszych do Turzy. Wszyscy spotkaliśmy się o 6.30 w holu dworca kolejowego w Tarnowskich Górach i przeszliśmy na peron. Podróż pociągiem była przyjemna i szybko minęła. Po przybyciu na stację Herby Nowe część osób pod opieką nauczyciela poszła do Biedronki w Herbach Starych zakupić jedzenie.

Gdy grupa wróciła, podzieliliśmy się zakupami i ruszyliśmy leśną drogą do ośrodka Caritas w Turzy, gdzie każda klasa miała swój domek.  Przydzieleni do pokoi mieliśmy czas na odpoczynek i rozmowy. Do gotowania obiadu zostały wyznaczone Oliwia i Kasia. Spaghetti wyszło im wyśmienicie. Po południu wybraliśmy się wszyscy do rezerwatu Cisy nad Liswartą, by zobaczyć te rzadko rosnące drzewa oraz zrobić sobie klasowe pamiątkowe zdjęcia.

Wieczorem odbyło się ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski i poznawaliśmy się bliżej. Później kilka osób wybrało się na krótki spacer by posłuchać ryku jeleni.

Na drugi dzień po śniadaniu posprzątaliśmy pokoje, wpisaliśmy się do księgi pamiątkowej i ok. 12 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Mimo przelotnej mżawki, humory nam dopisywały i byliśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu. Około 15.30 byliśmy na stacji kolejowej Tarnowskie Góry gdzie zakończyła się wycieczka.

Z tego miejsca w imieniu wszystkich uczestników wycieczki dziękujemy naszym opiekunom, bez których ten wyjazd byłby niemożliwy- panu Marku Minasowi oraz pani Annie Kandzi oraz innym osobom, które pomogły w organizacji. Wycieczka na pewno długo zapadnie wszystkim w pamięci.

Daria Mrowiec kl 1b

P.S. Kilka zdjęć z naszego wyjazdu integracyjnego możecie zobaczyć w szkolnej fotogalerii.