Klub Europejski

Radzionkowski Klub Młodego Europejczyka z wizytą studyjną w Brukseli

Wyruszaliśmy z Katowic  8 lipca około godziny 16.30. Po godzinie drogi kierowca włączył nam film. Droga aż do granicy minęła spokojnie. Krótka kontrola w Niemczech i po chwili znów jechaliśmy.

Dzień pierwszy:

W poniedziałek 9 lipca około godziny 6 byliśmy w Holandii, Pani przewodnik zaczęła opowiadać nam historie Brugii. Położona w północno-zachodniej Belgii Brugia była niegdyś miastem portowym. Postępujące zamulenie spowodowało jednak, iż miasto traciło swój największy atut. Gdy stopniowo popadało w zapomnienie sztorm w 1134 roku utworzył kanał, który ponownie połączył je z morzem. Niezwykle przedsiębiorczy mieszkańcy początkowo słynęli w Europie z handlu suknem. Po rozbudowaniu portu obowiązkowo cumowały tu okręty handlowe z całego Morza Śródziemnego. W konsekwencji na rynku handlowano praktycznie wszystkim łącznie z przyprawami. Błogi nastrój w mieście skończył się około roku 1500, kiedy to kanał ponownie się zamulił. Handel rozwinął się w Antwerpii i Brugia popadła w zapomnienie. Na całe szczęście stare miasto nie zostało nigdy zniszczone. Nasza grupa z pasją przemieszcza się prześlicznymi uliczkami. Możliwość oglądania miasta z łodzi pływających licznymi kanałami daje cudowny efekt. Brugia zachwyca jak żadne inne belgijskie miasto. Ten miły akcent był początkowym etapem naszej wyprawy. Wiele osób udaje się na zakupy oraz obiad wspaniałe czekoladki znane są wszędzie jak również Frytki. Belgowie Tradycyjnie frytki jedzą z majonezem. Więc i my postanowiliśmy je spróbować. Wszyscy najedzeni i uśmiechnięci ruszaliśmy powoli do autokaru.
Późnym popołudniem dotarliśmy do hotelu. Zmęczeni ale za to w dobrym nastroju rozpakowaliśmy się w bardzo ładnych i przytulnych pokojach. Wieczorny spacer po cudownej Brukseli był bardzo przyjemny, wszyscy lepiej się poznaliśmy i zwiedziliśmy trochę miasta.

Drugi dzień:

W Brukseli zaczął się około godziny 9 śniadanie i szybkie wyjście na dalsze zwiedzanie miasta. Niestety za oknem bez przerwy pada deszcz, który niweczy ambitne plany zwiedzania zabytkowej części miasta, więc zwiedziliśmy miasto autokarem, gdy Pani przewodnik opowiadała nam o wszystkich budowlach. Popołudniu wizyta w Parlamencie Europejskim. Gdy rozsiedliśmy się w jednej z sal rozpoczął się interesujący wykład na temat Unii Europejskiej referuje jeden z polskich pracowników parlamentu. Cała grupa ma możliwość zobaczenia parlamentu. Później nastąpiło zwiedzanie multimedialnego Parlmentarium. Dzień kończy się w uroczej restauracji gdzie w luźnej atmosferze Poseł dr Marek Migalski odpowiada na wszystkie pytania. Wieczorem wesoły autobus wrócił do hotelu. To była długa noc dla wielu uczestników wyjazdu. Emocje nie pozwoliły zasnąć. Tuż po śniadaniu trzeba opuścić hotel, ale jeszcze nie czas powrotu do Polski. Grupa udaje się do Antwerpii miasto w północnej Belgii położone nad Skaldą. Szybkie zwiedzanie cudownego dworca oraz robienie ostatnich zakupów pamiątkowych. Niestety nadszedł czas zakończenia wycieczki i powrotu do Polski. Na pocieszenie zostają wspaniałe wspomnienia, które na długie lata zapewne pozostaną w sercu każdego uczestnika.