Liceum Radzionków

Liceum w 2024 r. zostało laureatem konkursu Zielona Pracownia – uroczyste otwarcie jest planowane na 11 grudnia br.

Nauczyciel naszej szkoły p. Marek Minas został laureatem konkursu „Śląsko godka w edukacji regionalnej Radzionkowa”. W szkole będzie realizowany autorski program zajęć pozalekcyjnych pt. „Jak dawno tymu żyli, robili i ucyli się na ślonskiej wsi?”

Tematyka zajęć:

Śląsk w średniowieczu – spory polsko-czeskie, księstwa śląskie, architektura średniowieczna na Górnym Śląsku.

Książęta Śląscy – uczniowie przedstawią biogramy niektórych książąt śląskich – np. Henryk Brodaty, Henryk Pobożny, Bolko Husyta, Władysław Opolczyk.

Emancypacja i rozwój miast śląskich, przeobrażenia gospodarcze i społeczne u schyłku średniowiecza.

Śląsk pod panowaniem Habsburgów – kultura, gospodarka i życie społeczne w XVI i XVII wieku.

Planowana jest również  kilkugodzinna wycieczka do Muzeum Górnośląskiego na wystawy i lekcje muzealne „Przyroda Górnego Śląska” „Z życia ludu śląskiego XIX–XX wieku”

W Liceum w latach 2024 – 2026 będzie realizowany projekt pt. „Rozwój szkolnictwa włączającego w gminie Radzionków” w ramach Funduszu Europejskiego dla Śląskiego 2021 – 2027 (Europejski Fundusz Społeczny +) dla Priorytetu : FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla

Działania: FESL.06.02- Kształcenie ogólne.

W ramach projektu realizujemy zajęcia z matematyki, fizyki, języka angielskiego, informatyki, biologii, chemii, geografii, języka niemieckiego, języka hiszpańskiego oraz z zakresu logopedii, surdopedagogiki, usprawniania ruchowego, rozwijania zaburzonych funkcji poznawczych, pomocy psychologicznej i kompetencji społecznych.

Klub Europejski „Europejczyk”

 

W szkole działa Szkolny Klub Europejski „Europejczyk”.

 

Opiekunem klubu jest p. Paulina Czaicka (kontakt: p.czaicka@liceum.radzionkow.pl)

Skład Zarządu Klubu:
Przewodniczący – Marcin Dziedzic; kl. III b
z-ca Przewodniczącego – Wiktoria Zok; kl. III a
sekretarz – Dawid Bajer; kl. II c

 

 

Cele Klubu

Głównym celem jest zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych dla młodzieży naszej szkoły zainteresowanych problematyką europejską.
Przekazywanie młodzieży jak najszerszej wiedzy o Europie i miejscu Polski w procesie tworzenia zjednoczonej Europy.

  1. Rozwijanie umiejętności dyskusji
  2. Rozwijanie umiejętności pracy z różnymi źródłami ( internet, książka, czasopisma, dokumenty, informacje ustne, telewizja, radio, itd.)
  3. Poznawanie świata, nawiązywanie kontaktów, zdobywanie ciekawych doświadczeń
  4. Poznawanie kultury europejskiej i polskiej (kuchni, obyczajów,
    sztuki, historii)
  5. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie
  6. Przygotowanie młodzieży do prowadzenia zajęć wirtualnych
  7. Rozwijanie wśród młodzieży „świadomości europejskiej”
  8. Zbliżanie do siebie ludzi młodych i przyczynianie się do integracji młodego pokolenia, wzajemnej tolerancji i szacunku
  9. Rozwijanie u młodych obywateli Europy poczucia odpowiedzialności za pokój, ochronę praw człowieka, spuścizny kultury
  10. Rozwijanie u młodych obywateli Europy poczucia odpowiedzialności za dziedzictwo przyrodnicze i ochronę środowiska
  1. Budowanie wśród uczniów poczucia własnej godności w oparciu
    o wartości duchowe, o tradycje europejskie, ojczyste i regionalne oraz świadomość  językową
  2. Kształtowanie postaw pro europejskich przy jednoczesnym propagowaniu historii i kultury regionalnej
  3. Nawiązanie współpracy z instytucjami odpowiedzialnymi
    za szerzenie informacji o Europie
  4. Zebranie informacji, materiałów naukowych i utworzenie
    własnych materiałów szkoleniowych
  5. Nawiązanie kontaktów ( wymiana doświadczeń) z klubami europejskimi w Polsce i Europie za pomocą internetu
  6. Utworzenie własnej strony internetowej, promującej klub i miasto
  7. Wyszukanie partnerów do współpracy np. władze miasta, województwa, organizacje samorządowe i pozarządowe,
    placówki oświatowe i kulturalne
  8. Organizacja imprez promujących różne formy edukacji
  9. Promocja klubu w prasie, telewizji lokalnej, wśród społeczności
  10. Nauka przez zabawę.
Przejdź do treści