Zielona Pracownia
Liceum w 2024 r. zostało laureatem konkursu Zielona Pracownia – uroczyste otwarcie jest planowane na 11 grudnia br.
Śląsko Godka
Nauczyciel naszej szkoły p. Marek Minas został laureatem konkursu „Śląsko godka w edukacji regionalnej Radzionkowa”. W szkole będzie realizowany autorski program zajęć pozalekcyjnych pt. „Jak dawno tymu żyli, robili i ucyli się na ślonskiej wsi?”
Tematyka zajęć:
Śląsk w średniowieczu – spory polsko-czeskie, księstwa śląskie, architektura średniowieczna na Górnym Śląsku.
Książęta Śląscy – uczniowie przedstawią biogramy niektórych książąt śląskich – np. Henryk Brodaty, Henryk Pobożny, Bolko Husyta, Władysław Opolczyk.
Emancypacja i rozwój miast śląskich, przeobrażenia gospodarcze i społeczne u schyłku średniowiecza.
Śląsk pod panowaniem Habsburgów – kultura, gospodarka i życie społeczne w XVI i XVII wieku.
Planowana jest również kilkugodzinna wycieczka do Muzeum Górnośląskiego na wystawy i lekcje muzealne „Przyroda Górnego Śląska” „Z życia ludu śląskiego XIX–XX wieku”
Rozwój szkolnictwa włączającego w gminie Radzionków
W Liceum w latach 2024 – 2026 będzie realizowany projekt pt. „Rozwój szkolnictwa włączającego w gminie Radzionków” w ramach Funduszu Europejskiego dla Śląskiego 2021 – 2027 (Europejski Fundusz Społeczny +) dla Priorytetu : FESL.06.00 – Fundusze Europejskie dla edukacji dla
Działania: FESL.06.02- Kształcenie ogólne.
W ramach projektu realizujemy zajęcia z matematyki, fizyki, języka angielskiego, informatyki, biologii, chemii, geografii, języka niemieckiego, języka hiszpańskiego oraz z zakresu logopedii, surdopedagogiki, usprawniania ruchowego, rozwijania zaburzonych funkcji poznawczych, pomocy psychologicznej i kompetencji społecznych.
Klub Europejski „Europejczyk”
Opiekunem klubu jest p. Paulina Czaicka (kontakt: p.czaicka@liceum.radzionkow.pl)
Skład Zarządu Klubu:
Przewodniczący – Marcin Dziedzic; kl. III b
z-ca Przewodniczącego – Wiktoria Zok; kl. III a
sekretarz – Dawid Bajer; kl. II c
Głównym celem jest zorganizowanie zajęć pozalekcyjnych dla młodzieży naszej szkoły zainteresowanych problematyką europejską.
Przekazywanie młodzieży jak najszerszej wiedzy o Europie i miejscu Polski w procesie tworzenia zjednoczonej Europy.
- Rozwijanie umiejętności dyskusji
- Rozwijanie umiejętności pracy z różnymi źródłami ( internet, książka, czasopisma, dokumenty, informacje ustne, telewizja, radio, itd.)
- Poznawanie świata, nawiązywanie kontaktów, zdobywanie ciekawych doświadczeń
- Poznawanie kultury europejskiej i polskiej (kuchni, obyczajów,
sztuki, historii) - Rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- Przygotowanie młodzieży do prowadzenia zajęć wirtualnych
- Rozwijanie wśród młodzieży „świadomości europejskiej”
- Zbliżanie do siebie ludzi młodych i przyczynianie się do integracji młodego pokolenia, wzajemnej tolerancji i szacunku
- Rozwijanie u młodych obywateli Europy poczucia odpowiedzialności za pokój, ochronę praw człowieka, spuścizny kultury
- Rozwijanie u młodych obywateli Europy poczucia odpowiedzialności za dziedzictwo przyrodnicze i ochronę środowiska
- Budowanie wśród uczniów poczucia własnej godności w oparciu
o wartości duchowe, o tradycje europejskie, ojczyste i regionalne oraz świadomość językową - Kształtowanie postaw pro europejskich przy jednoczesnym propagowaniu historii i kultury regionalnej
- Nawiązanie współpracy z instytucjami odpowiedzialnymi
za szerzenie informacji o Europie - Zebranie informacji, materiałów naukowych i utworzenie
własnych materiałów szkoleniowych - Nawiązanie kontaktów ( wymiana doświadczeń) z klubami europejskimi w Polsce i Europie za pomocą internetu
- Utworzenie własnej strony internetowej, promującej klub i miasto
- Wyszukanie partnerów do współpracy np. władze miasta, województwa, organizacje samorządowe i pozarządowe,
placówki oświatowe i kulturalne - Organizacja imprez promujących różne formy edukacji
- Promocja klubu w prasie, telewizji lokalnej, wśród społeczności
- Nauka przez zabawę.


